Monday, October 1, 2012

ယေန႔ ဖတ္စရာ၊ ေတြးစရာ . . . .. . . .. . . . . . .




၁ ။ ႀကက္ကအရင္လား ႀကက္ဥက အရင္လား

ႀကက္ကအရင္လား ႀကက္ဥက အရင္လား။ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ ၿပႆနာမ်ားကို လူေတြ ေရးႀကီးခြင္ က်ယ္လုပ္ ႀကသည္။ႀကက္ က အရင္လား ႀကက္ဥက အရင္လား ဆိုသည့္ၿပႆနာကိုသိ၍လည္း ဘာလုပ္မည္နည္း။ ယင္းၿပႆနာ၏ အေၿဖ၌ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အႏွစ္သာရရွိသနည္း။ ယင္းၿပႆနာ၏ အေၿဖ ကိုသိရ၍ မိမိတို႔ဘ၀၌ မည္ကဲ့သို႔  ေသာေတာ္လွန္ေၿပာင္းလဲမႈမ်ိဳး ေပၚလာမည္နည္း။ သို႕ေသာ္လည္း ယင္းကဲ့သို႔ေသာ အႏွစ္သာရမရွိသည့္ ၿပႆနာမ်ိဳးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အေၿဖရွာႀကသည့္ေနရာ  ၌ ကၽြမ္း က်င္မႈရွိႀကသည္။
ရြာတစ္ရြာသို႔ ကၽြႏု္ပ္ ဧည့္သည္အၿဖစ္ ေရာက္ရွိသြားသည္။ ယင္းအခ်ိန္၌ ရြာသားအဘိုး ႀကီးႏွစ္ေယာက္ ကၽြႏု္ပ္ကို လာေတြ႔သည္။ အဘိုးႀကီးႏွစ္ေယာက္က “ ဆရာႀကီး လာမယ္ဆိုလို႔ က်ဳပ္တို႔ ေစာင့္ေနတယ္၊ က်ဳပ္တို႔ ၿပႆနာတစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရင္ဆိုင္ေနႀကရတယ္။ က်ဳပ္က “ဟိႏၵဴ” ၊ က်ဳပ္နဲ႔ ပါလာတဲ့သူက “ဂ်ိန္း” ၿဖစ္တယ္၊ ဘုရားသခင္က ကမ ၻာ ေလာက ဟာ ဖန္ဆင္းသလား၊ မဖန္ဆင္းဘူးလားဆိုတဲ့၊ ၿပႆနာနဲ႔႔ အခ်င္းမ်ားေနႀကတယ္။ က်ဳပ္နဲ႔ ပါလာတဲ့ “ဂ်ိန္း”ဘာသာ၀င္က ကမၻာေလာကဟာ ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းတာမဟုတ္ဘူး၊ ဘုရားသခင္ေတာင္မွ မရွိဘူး၊ ဖန္ဆင္းတဲ့လူမရွိရင္ ဘယ္မွာဖန္ဆင္းထားတဲ့ အရာ၀တၳဳရွိမလဲ၊ ကမၻာေလာကဆိုတာ အစမသိတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး ၿဖစ္ေပၚတာလို႔ ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္ပုဂၢိဳလ္က ေၿပာတယ္၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ၿဖစ္တဲ့ က်ဳပ္က ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္ေၿပာတာ လက္မခံဘူး။ ၿပဳလုပ္ဖန္ဆင္းတဲ့သူ မရွိဘဲနဲ႔ ဘယလိုအရာ၀တဳၳုမ်ိိဳးမွ ၿဖစ္ေပၚမလာဘူး။ နာရီရွိရင္ နာရီလုပ္တဲ့လူ ရွိရမယ္။ အိုးရွိရင္ အိုးထိန္းသည္ရွိရမယ္။ ၿပဳလုပ္သူရွိရမယ္။ ဘုရားသခင္ဆိုတာ မၿမင္ရေပမယ့္ ရွိေနတယ္။ ေနရာအႏွံ႔အၿပားမွာ ဘုရားသခင္ရွိေနတယ္။ က်ဳပ္တို႔ႏွစ္ဦး အၿငင္းအခံုၿဖစ္လာခဲ့တာ ႀကာၿပီ၊ အေၿဖမရႀကဘူး၊ အဲဒီၿပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာႀကီးေၿဖရွင္းေပးပါ။
          ကၽြႏု္ပ္ကေၿပာလိုက္သည္။ “ဒီၿပႆနာ ေၿဖရွင္းေပးလုိက္လို႔ေကာ ဘာၿဖစ္လာမွာလဲ၊ ဘုရားသခင္က ကမၻာေလာကကို ဖန္ဆင္းတယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာလုပ္ႀကမွာလဲ၊ အဲဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ကမၻာေလာကဟာ ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းတာမဟုတ္ဘဲ က်ဳပ္တို႔မသိတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းကရွိလာခဲ့တယ္ ဆိုရင္လည္း ဘာလုပ္ႀကမွာလဲ၊ အဲဒီၿပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေႀကာင့္အခ်ိန္ၿဖဳန္းေနႀကတာလဲ၊ အဲဒီလုိ အက်ိဳးမရွိ အခ်ည္းအႏွီးၿဖစ္တဲ့၊ ၿပႆနာကိုေၿဖရွင္းဖို႔ ႀကိဳးစားတာဟာ ယားလိ္ု႔ကုတ္တာနဲ႔ ဘာမွမထူးဘူး၊ ယားလို႔ ကုတ္ရင္ ပိုၿပီးေတာင္ ယားလာလိမ့္မယ္၊ ယာလို႔ ကုတ္တဲ့အခါမွာ ခံလို႔ေကာင္းသလိုလိုေတာ့ ၿဖစ္လိမ့္မယ္။”
          ဗုဒၶလက္ထက္က ဗုဒၶထံသို႔ ၿပႆနာတစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးဖို႔လာတဲ့အခါ ဗုဒၶကၿပႆနာေမးဖို႔ လာသူအား “အဲဒီ ၿပႆနာအေၿဖရလို႔ဘာလုပ္မွာလဲဆိုတာ အရင္ေၿပာၿပပါ၊ အဲဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ ငါဘုရားအခ်ိန္ကိုၿဖဳန္းတီးမပစ္ခ်င္ပါႏွင့္၊ အဲဒီၿပ ႆနာရဲ႕ အေၿဖရရင္ သင့္အေနနဲ႔ လြတ္ၿငိမ္းမႈရရွိလာမွာလား၊ ေမာကၡရရွိလာၽြွာလား၊ ဆင္းရဲဒုကၡ လြတ္ေၿမာက္လာမွာလား၊ဒုကၡ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿခင္း ၿဖစ္မွာလား” ဟူ၍ ေမးၿမန္းဖို႔လာသူအား အေၿဖေတာင္းေလ့ရွိသည္။
          ကမၻာေလာကကို ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းသလား၊ မဖန္ဆင္းဘူးလားဆိုသည္႔ ေမးခြန္းႏွစ္ခုသည္ ဒဂါၤးၿပား၏ ေခါင္းႏွင့္ပန္း ၿဖစ္သည္။ ဒဂၤါး၏ေခါင္းဘက္ကို အရင္ေတြ႔သလား၊။ ဒါမွမဟုတ္ ပန္းဘက္ကို အရင္ေတြ႔သလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းအတိုင္းၿဖစ္သည္။
              ဒဂါၤးတစ္ၿပား၏ ေခါင္းဘက္အပိုင္းကို အရင္လုပ္သလား။ပန္းဘက္ကို အရင္လုပ္သလားဆိုသည့္ ေပၚလာစရာ မလိုေပ။ ဒဂါၤး၏ ေခါင္းပိုင္းႏွင့္ ပန္းပိုင္းကို တစ္ၿပိဳင္ နက္ တည္းေတြ႔ရၿခင္းၿဖစ္သည္။ မည္သည့္အရာက ေရွ႕ ၿဖစ္ၿပီး မည္သည့္အရာက ေနာက္ၿဖစ္ သည္ကို ၿပႆနာၿဖစ္စရာမလိုေပ။ ႀကက္က အရင္စသလား၊ ႀကက္ဥကအရင္စသလားဟူသည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ၿပႆနာၿဖစ္စရာ မလိုေပ။ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ အက်ိဳးမရွိသည့္ အႏွစ္သာရမရွိသည့္ ၿပႆနာမ်ိဳးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အခ်ိန္ကုန္လူ ပမ္္း ၿဖစ္ေနစရာမလိုေပ။ လူ႔ဘ၀၌ အၿခားအေရးႀကီးေသာ၊ အႏွစ္သာရရွိေသာ အလုပ္မ်ား မ်ားစြာရွိသည္။ အေရးမႀကီးေသာ၊ အႏွစ္သာရ မရွိေသာ ၿပႆနာမ်ားကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ လုပ္မေနဘဲ အေရးႀကီးေသာ၊ အႏွစ္သာရ ရွိေသာ ၿပႆနာမ်ားကိုသာ ေၿဖရွင္းဖို႔ ႀကိဳးစားသင့္သည္။
                                                                                 ရည္ညႊန္း - - - ပါရဂူ
                                                                ဒႆန စာပေဒသာ စာအုပ္မွ


                            ၂ ။ ၿခင္းေတာင္းထဲက ႀကက္

ေရွးေဟာင္း ရုရွားပုံၿပင္တစ္ခုရွိသည္။ ၿခင္းႀကီးတစ္ခုထဲက ႀကက္မ်ားစြာတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ခြပ္ေနႀကသည္။ ေအာက္ဘက္ေရာက္ေနေသာႀကက္က ေလထဲတြင္ အသက္ရွဴရန္အတြက္ အေပၚဘက္ေရာက္ေနေသာႀကက္ကို ထိုးဆိတ္ၿပီး အေပၚဘက္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားသည္။ ၿခင္းထဲက ႀကက္အားလံုး အစာမစားရေသာေႀကာင့္ ဗ်ာမ်ားေနႀကသည္။
ထိုအခိုက္ ႀကက္သားသည္(သယ္) ဓားႏွင့္ေရာက္လာၿပီး ၿခင္းထဲက ႀကက္တစ္ေကာင္စီ တစ္ေကာင္စီကို လည္ပင္းဆြဲ လ်က္ ၿခင္းအၿပင္ဘက္ ဆြဲထုတ္လာၿပီး ဓားႏွင့္ခုတ္သတ္ၿပီးေနာက္ ပစ္ခ်ထားလိုက္သည္။
ဓါးႏွင့္ခုတ္ထားေသာ ႀကက္မ်ား၏ကိုယ္က စီးက်လာေသာေသြးမ်ား စီးဆင္းသြားသည္။ ၿခင္းထဲတြင္ က်န္ရွိခဲ့ေသာ တၿခားႀကက္မ်ားသည္ သူတို႔၏ ၀မ္းမီးအပူၿငိမ္းရန္အတြက္ တစ္ေကာင္ႏွင့္ တစ္ေကာင္ ရန္ၿပဳေနႀကသည္။ ႀကက္သားသည္ (သယ္)ကလည္း ၿခင္းေတာင္းထဲက ႀကက္မ်ားကို တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ အၿပင္ဘက္ထုတ္သတ္ေနသည္။
ၿခင္းေတာင္းထဲ၌ က်န္ေနေသာႀကက္မ်ားသည္ ႀကက္အေရအတြက္ နည္းသြားသည့္အတြက္ ၀မ္းးသာအားရ တြန္ေနႀက သည္။ ေနာက္ဆံုး၌ ၿခင္းေတာင္းထဲ က ႀကက္အားလံုး ႀကက္သားသည္(သယ္)၏ ဓားစာၿဖစ္ကုန္ႀကသည္။ႀကက္တစ္ေကာင္ႏွင့္
တစ္ေကာင္ ရန္ၿဖစ္သံ ခြပ္သံလည္း မႀကားရေတာ့ေပ။ တစ္ေကာင္ႏွင့္တစ္ေကာင္ ထုိးဆိတ္ၿခင္း ေနရာယူၿခင္းမ်ိဳးလည္း မရွိေတာ့ေပ။
                                      ယင္းရုရွားပံုၿပင္၏အမည္မွာ “ဘ၀”  ၿဖစ္သည္။
ဘ၀ဟူသည္မွာ မည္သည့္အရာၿဖစ္သနည္း။ ဘ၀ပိုင္ရွင္အားလံုးေသမင္းကို ေစာင့္ေနႀကရသည္။ ခဏတုိင္း ခဏတုိင္း၌
တစ္ေယာက္ေယာက္၏လည္ပင္း အၿဖတ္ခံေနရသည္။သို႔ေသာ္လည္း လည္ပင္းအၿဖတ္မခံရေသးေသာ သူမ်ားသည္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး တိုက္ခိုက္ေနႀကသည္၊။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အၿပိဳင္ၿဖစ္ေနႀကသည္။ ခဏတစ္ၿဖဳတ္ေနရသည့္ အခ်ိန္အတြင္း ယင္းခဏတစ္ၿဖဳတ္ကို အသံုးခ်တတ္ဖို႔ လိုသည္။ မိမိတို႔ေနရေသာ ခဏတစ္ၿဖဳတ္ဘ၀ကို မည္သို႔အသံုးခ်မည္နည္း။ မိမိတို႔ ခဏတစ္ၿဖဳတ္ေနရေသာ ဘ၀ကိုလံုၿခံဳစိတ္ခ်ေရးအတြက္ သတိၿပဳရလိမ့္မည္။
          တစ္ေန႔ ေသရမည္မွာ မလြဲမေသြၿဖစ္မည္။ ေသမင္းမလာဘဲ ေနလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ အဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးေၿပာရမည္ဆိုလွ်င္ ေသမင္းေရာက္လာၿပီးၿပီ။ အားလံုး “က်ဴ” လုပ္ေနႀကသည္။ တန္းစီေနႀကသည္။ ေသမင္းဓားကိုင္ၿပီး ေရာက္လာလ်က္ လူအ ေပါင္တို႔၏ လည္မ်ိဳးကို ဓားႏွင့္လွီးေနႀကသည္။ ခဏတိုင္းခဏတိုင္း ေသမင္း၏ဓားခ်က္ၿဖင့္ အသက္ထြက္ေနႀကသည္။ ေသမင္း၏ဓားခ်က္နွင့္မေတြ႔မီအခ်ိန္အေတာအတြင္း တစ္ေယာက္ႏွင့္္တစ္ေယာက္ တိုက္ခုိက္ေနႀကသည္။ တစ္ေယာက္အေပၚ တစ္ေယာက္ ခြစီးေနႀကသည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ တြက္ၿပီး ေရွ႕တက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနႀကသည္။ တစ္ဦးထက္တစ္ဦး သာ ေသာ ဂုဏ္သိကၡါကိုလည္းေကာင္း ရာထူး႒ာနႏၱရကိုလည္းေကာင္း ရဖို႔အတြက္ အၿပိဳင္အဆိုင္ၿဖစ္ေနႀကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္၌ အားလံုး ေသမင္း၏ ဓားစာ ၿဖစ္သြားႀကသည္။
                                                                                  ရည္ညႊန္း - - - ပါရဂူ
                                                                ဒႆန စာပေဒသာ စာအုပ္မွ

No comments:

Post a Comment