Thursday, March 26, 2015

ေကသမုတၱိသုတ္












ေကသမုတၱိသုတ္
------------------------------
ငါ ဒီလို ၾကားခဲ့တယ္ ။ တခါေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေကာသလတိုင္းမွာ ရဟန္းအဖြဲ႔ႀကီးနဲ႔အတူ
ခရီးလွည့္စဥ္ ေကသမုတၱိမည္တဲ့ ၿမိဳ႕ကေလးကိုေရာက္လာတယ္။ ေကသမုတၱိသား ကာလာမေတြ ၾကားၾကတယ္ ။
            ” သက်မ်ိဳးက ရဟန္းျပဳခဲ့တဲ့ သက်သား ရဟန္းအရွင္ ေဂါတမ ေကသမုတၱိကို ေရာက္လာၿပီ တဲ့ ။ ဒီ အရွင္ေဂါတမ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဒီလို ေကာင္းသတင္း ေက်ာ္ၾကားတယ္ ၊ ဒီျမတ္စြာဘုရားဟာ ထိုက္တန္သူ၊ လံုး၀ဉာဏ္အလင္းရသူ၊ အသိ - အက်င့္ ျပည့္စံုသူ၊ အလာေကာင္းသူ၊ ေလာကသိသူ၊ ၿပိဳင္စံကင္းတဲ့ ယဥ္ေက်းေစရမယ့္ေယာက္်ားတို႔ရဲ႕ ရထားထိန္း၊ နတ္လူတို႔ရဲ႕ ဆရာ၊ ဗုဒၶ၊ ျမတ္စြာဘုရား ”တဲ့၊ ဒီလို ထိုက္တန္သူကို ဖူးေမွ်ာ္ရရင္ ေကာင္းမယ္” တဲ့ ။
  အဲဒီေနာက္ ေကသမုတၱိသား ကာလာမတို႔ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွိရာ ခ်ဥ္းကပ္လာၾကတယ္။ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး တခ်ိဳ႕က ဘုရားကိုရွိခိုးကာ အစြန္တစ္ခုမွာ ထိုင္ၾကတယ္ ။တခိ်ဳ႕က ဘုရားနဲ႔ ႏႈတ္ခြန္းဆက္၊ ႏႈတ္ဆက္ေျပာစရာရွိတာ ေျပာၿပီး အစြန္တစ္ခုမွာ ထိုင္ၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႕က ဘုရားဆီ လက္အုပ္ခ်ီ ၿပီး အစြန္တစ္ခုမွာ ထိုင္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က အမည္ မ်ိဳးႏြယ္ အမည္ကို ေၾကျငာကာ အစြန္တစ္ခုမွာ ထိုင္ၾကတယ္ ။ တခ်ိဳ႕က တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ပဲ အစြန္တစ္ေနရာမွာ ထိုင္ၾကတယ္ ။ အစြန္တစ္ေနရာမွာ ထိုင္ၾကၿပီး ေကသမုတၱိသားကာလာမတို႔က ဘုရားကို ဒီလိုေျပာၾကတယ္ ။
  ” အရွင္ဘုရား အခ်ိဳ႕ရဟန္းျဗဟၼဏေတြ ေကသမုတၱိကို လာၾကတာ ရွိပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ကိုယ့္၀ါဒကို
ရွင္းျပ လင္းျပပါတယ္ ။ သူတစ္ပါး ၀ါဒကို ပုတ္ခတ္ ျပစ္တင္ ရႈတ္ခ် မေကာင္းေျပာၾကပါတယ္။ အရွင္ဘုရား သူတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တပည့္ေတာ္တို႔မွာ သံသယ ျဖစ္၊ ယံုမွား ျဖစ္ရပါတယ္ ။ဒီရဟန္းသမဏေတြထဲက ဘယ္သူအမွန္ေျပာလဲ၊ ဘယ္သူအမွားေျပာလဲ လို႔ ။ ”
  ”” နင္တို႔ သံသ ျဖစ္မွာပဲ၊ ယံုမွား ျဖစ္မွာပဲ၊ ကာလာမတို႔ ၊ သံသယျဖစ္ထိုက္ရာမွာ ယံုမွားျဖစ္ရတာပါပဲ ။
                ” ကာလာမတို႔ . . . . .
  သူမ်ားေျပာတာ မယူနဲ႔ ။
  လက္ဆင့္ကမ္းလာလို႔ မယူနဲ႔ ။
  က်မ္းစာထဲပါလို႔ မယူနဲ႔ ။
  ယုတၱိေဗဒေၾကာင့္ မယူနဲ႔ ။
  နယေဗဒေၾကာင့္ မယူနဲ႔ ။
  အျခင္းအရာႀကံဆ မယူနဲ႔ ။
  အျမင္အေတြးႀကိဳက္ၿပီး မယူနဲ႔ ။
  ျဖစ္ႏိုင္ပံုၾကည့္ မယူနဲ႔ ။
  ရဟန္းက ငါတို႔ေလးစားရသူဆိုၿပီး မယူနဲ႔ ။
  နင္တို႔ ကာလာမတို႔ ကိုယ္တိုင္က ”” ဒီတရားေတြ မေကာင္းဘူး၊ ဒီတရားေတြ အျပစ္ဆိုစရာပဲ၊
ဒီတရားေတြ ပညာ၇ွိ ကဲ့ရဲ႕စရာပဲ ၊ ဒၤတရားေတြ ယူရင္ က်င့္ရင္ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔ပဲ ၊ ဆင္းရဲဖို႔ပဲျဖစ္လိမ့္မယ္ ”” လို႔ သိရင္၊ နင္တို႔
ကာလာမေတြ စြန္႔ပစ္ရမယ္ ။
ဒါ ဘယ္လိုထင္လဲ ကာလာမတို႔ ၊ လူ႔အတြင္းမွာ ေလာဘ ျဖစ္ေပၚလာရင္၊ အက်ိဳးရွိဖို႔လား၊ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔လား ။
“ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔ပါ ဘုရား ”။
ေလာဘႀကီးသူ အဲဒီ လူပုဂၢိဳလ္ဟာ စိတ္ကို ေလာဘ လႊမ္းမိုး၊ ႀကီးစိုး၊ ႀကီးစိုးသမို႔ အသက္ကို သတ္တယ္၊ မေပးတာကို ယူတယ္ ။ တစ္ပါးအိမ္ရာ သြားလာတယ္၊ မမွန္တာ ေျပာတယ္၊ သူမ်ားကိုလည္း တိုက္တြန္းတယ္၊ ဆိုရင္ ဒါ အရွည္ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔ ဆင္းရဲဖို႔ မျဖစ္ေပဘူးလား ကာလာမတို႔ ။
“ အဲဒီ အတိုင္းပါပဲ အရွင္ဘုရား ” ။
ဒါ ဘယ္လိုထင္လဲ ကာလာမတို႔ ၊ လူ႔အတြင္းမွာ ေဒါသ ျဖစ္ေပၚလာရင္၊ အက်ိဳးရွိဖို႔လား၊ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔လား ။
“ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔ပါ ဘုရား ”။
ေဒါသႀကီးသူ အဲဒီ လူပုဂၢိဳလ္ဟာ စိတ္ကို ေလာဘ လႊမ္းမိုး၊ ႀကီးစိုး၊ ႀကီးစိုးသမို႔ အသက္ကို သတ္တယ္၊ မေပးတာကို ယူတယ္ ။ တစ္ပါးအိမ္ရာ သြားလာတယ္၊ မမွန္တာ ေျပာတယ္၊ သူမ်ားကိုလည္း တိုက္တြန္းတယ္၊ ဆိုရင္ ဒါ အရွည္ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔ ဆင္းရဲဖို႔ မျဖစ္ေပဘူးလား ကာလာမတို႔ ။
“ အဲဒီ အတိုင္းပါပဲ အရွင္ဘုရား ” ။
ဒါ ဘယ္လိုထင္လဲ ကာလာမတို႔ ၊ လူ႔အတြင္းမွာ ေမာဟ ျဖစ္ေပၚလာရင္၊ အက်ိဳးရွိဖို႔လား၊ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔လား ။
“ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔ပါ ဘုရား ”။
ေမာဟႀကီးသူ အဲဒီ လူပုဂၢိဳလ္ဟာ စိတ္ကို ေလာဘ လႊမ္းမိုး၊ ႀကီးစိုး၊ ႀကီးစိုးသမို႔ အသက္ကို သတ္တယ္၊ မေပးတာကို ယူတယ္ ။ တစ္ပါးအိမ္ရာ သြားလာတယ္၊ မမွန္တာ ေျပာတယ္၊ သူမ်ားကိုလည္း တိုက္တြန္းတယ္၊ ဆိုရင္ ဒါ အရွည္ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔ ဆင္းရဲဖို႔ မျဖစ္ေပဘူးလား ကာလာမတို႔ ။
“ အဲဒီ အတိုင္းပါပဲ အရွင္ဘုရား ” ။
ဒါ ဘယ္လိုထင္လဲ ကာလာမတို႔ ၊ ဒီတရားေတြဟာ ေကာင္းသလား၊ မေကာင္းဘူးလား။
“မေကာင္းပါ အရွင္ဘုရား ”
အျပစ္ဆိုစရာလား၊ မဆိုစရာလား ။
“ အျပစ္ဆိုစရာပါ ၊ ဘုရား ။ ”
ပညာရွိ ကဲ့ရဲ႕စရာလား ခ်ီးက်ဴးစရာလား၊
“ ပညာရွိ ကဲ့ရဲ႕စရာပါ ဘုရား ။
ယူရင္ က်င့္ရင္ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔ ဆင္းရဲဖို႔ ျဖစ္သလား၊ မျဖစ္ဘူးလား၊ ဘယ္လို အထင္ရသတုန္း ။
“ ယူရင္ က်င့္ရင္ အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္၊ ဆင္းရဲျဖစ္ပါတယ္ ၊ အရ်င္ဘုရား ။ အဲသလို အထင္ရပါတယ္ ဘုရား ။ ”
အဲသလို သိရင္ စြန္႔ပစ္ရမယ္လို႔ ဒါေၾကာင့္ ေျပာတာ ။

 ဒါ ဘယ္လိုထင္လဲ ကာလာမတို႔ ၊ လူ႔အတြင္းမွာ ေလာဘမဲ့ ျဖစ္ေပၚရင္ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔လား၊ အက်ိဳးရွိဖို႔လား ။
“ အက်ိဳးရွိဖို႔ပါ အရွင္ဘုရား ”
ေလာဘမရွိသူ လူပုဂၢိဳလ္ဟာ စိတ္ကို ေလာဘ မလႊမ္းမိုး၊ မႀကီးစိုးသမို႔ အသက္ကို မသတ္ဘူး၊ မေပးတာကို မယူဘူး ။ သူတစ္ပါးအိမ္ရာ မသြားလာဘူး၊ သူမ်ားကိုလည္း မတိုက္တြန္းဘူး ဆိုရင္ ဒါ အရွည္ အက်ိဳးရွိဖို႔ ခ်မ္းသာဖို႔ မျဖစ္ေပဘူးလား ကာလာမတို႔ ။
“ အဲဒီ အတိုင္းပါ အရွင္ဘုရား ” ။

ဒါ ဘယ္လိုထင္လဲ ကာလာမတို႔ ၊ လူ႔အတြင္းမွာ ေဒါသမဲ့ ျဖစ္ေပၚရင္ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔လား၊ အက်ိဳးရွိဖို႔လား ။
“ အက်ိဳးရွိဖို႔ပါ အရွင္ဘုရား ”
ေဒါသမရွိသူ လူပုဂၢိဳလ္ဟာ စိတ္ကို ေဒါသ မလႊမ္းမိုး၊ မႀကီးစိုးသမို႔ အသက္ကို မသတ္ဘူး၊ မေပးတာကို မယူဘူး ။ သူတစ္ပါးအိမ္ရာ မသြားလာဘူး၊ သူမ်ားကိုလည္း မတိုက္တြန္းဘူး ဆိုရင္ ဒါ အရွည္ အက်ိဳးရွိဖို႔ ခ်မ္းသာဖို႔ မျဖစ္ေပဘူးလား ကာလာမတို႔ ။
“ အဲဒီ အတိုင္းပါ အရွင္ဘုရား ” ။

ဒါ ဘယ္လိုထင္လဲ ကာလာမတို႔ ၊ လူ႔အတြင္းမွာ ေမာဟမဲ့ ျဖစ္ေပၚရင္ အက်ိဳးမဲ့ဖို႔လား၊ အက်ိဳးရွိဖို႔လား ။
“ အက်ိဳးရွိဖို႔ပါ အရွင္ဘုရား ”
ေမာဟမရွိသူ လူပုဂၢိဳလ္ဟာ စိတ္ကို ေမာဟ မလႊမ္းမိုး၊ မႀကီးစိုးသမို႔ အသက္ကို မသတ္ဘူး၊ မေပးတာကို မယူဘူး ။ သူတစ္ပါးအိမ္ရာ မသြားလာဘူး၊ သူမ်ားကိုလည္း မတိုက္တြန္းဘူး ဆိုရင္ ဒါ အရွည္ အက်ိဳးရွိဖို႔ ခ်မ္းသာဖို႔ မျဖစ္ေပဘူးလား ကာလာမတို႔ ။
“ အဲဒီ အတိုင္းပါ အရွင္ဘုရား ” ။
အက်ိဳးရွိတယ္၊ ခ်မ္းသာဖို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရင္ က်င့္သံုးရမယ္လို႔ ဒါေၾကာင့္ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။

ကာလာမတို႔၊ အရိယာ တျပည့္ဟာ အဲသလို မက္ေမာမႈကင္း၊ မုန္းတီးမႈကင္း၊ ေတြေ၀မႈကင္း၊ ေကာင္းေကာင္းနားလည္ သတိရွိသမို႔၊ ေမတၱာ ယွဥ္ တဲ့ စိတ္နဲ႔ ၊ အရပ္တစ္မ်က္ႏွာကို စီးျဖန္းကာ ေနတယ္။ အလားတူ ေနာက္တစ္မ်က္ႏွာ
အလားတူ တတိယ၊ အလားတူ စတုတၳ ။ ဒီလို အတက္ေအာက္ နံလ်ား အားလံုးတည္ အားလံုးျဖစ္ အားလံုးရွိ ေလာကကို
ေမတၱာ ၊ ကရုဏာ ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ ယွဥ္တဲ့ ၊ ၾကည္လင္တဲ့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့့ ႀကီးမားတဲ့ အတိုင္းမသိတဲ့ ရန္မလိုတဲ့ မမုန္းတီးတဲ့စိတ္နဲ႔
စီးျဖန္းကာ ေနတယ္ ။
  ကာလာမတိို႔၊ ဒီလို ရန္မလိုတဲ့ စိတ္၊ ဒီလို မမုန္းတီးတဲ့ စိတ္၊ ဒီလို မညစ္ညဴးတဲ့ စိတ္၊ သန္႔စင္တဲ့ စိတ္ရွိတဲ့
အရိယာတပည့္မွာ ဒီမ်က္ေမွာက္ ဘ၀မွာပဲ ႏွစ္သိမ့္ရာ ေလးပါး ရရွိတယ္ ။
၁ ။ တကယ္လို႔ ေနာက္ဘ၀ရွိခဲ့ရင္ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ အျပဳေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလဒ္ ရယ္လို႔ ရွိခဲ့ရင္၊ ကိုယ္ခႏၶာ  
ပ်က္ျပား ေသျခင္း ေနာက္မွာ လားရာေကာင္း၊ နတ္ဘံု ေလာကမွာ ျဖစ္ရလိမ့္မယ္ ။ ဒါ သူ႔မွာ ပထမ ႏွစ္သိမ့္ရာ ရရွိတာပါပဲ။
၂ ။ တကယ္လို႔ ေနာက္ဘ၀ မရွိဘူး၊ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ အျပဳေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလဒ္ ရယ္လို႔ မရွိဘူးဆိုရင္လည္း
     ငါက ဒီမ်က္ေမွာက္ ဘ၀မွာပဲ ရန္မရွိ မုန္းတီးမႈမရွိ စိုးရိမ္းကင္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ကိုယ္ကို သယ္ေဆာင္ရတယ္ ။
      ဒါ သူ႔မွာ ဒုတိယ ႏွစ္သိမ့္ ရာ ရရွိတာပါပဲ ။
၃ ။ တကယ္လို႔ ( မေကာင္း ) ျပဳသူ မေကာင္းခံရရင္ ၊ ငါကေတာ့ ဘာမေကာင္းတာမွ မျမင္ဘူး။ မေကာင္းတဲ့ အမႈကို
      မျပဳထားေတာ့ ဘယ္ကေန ဆင္းရဲခံစားရမွာလဲ ။ ဒါ သူ႔မွာ တတိယ ႏွစ္သိမ့္ရာ ရရွိတာပါပဲ ။
၄ ။ တကယ္လို႔ ( မေကာင္း ) ျပဳသူ မေကာင္းခံရရင္ ၊ ငါကေတာ့ ႏွစ္ဘက္ စလံုးမွာ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ စိတ္ကိုရႈတာတဲ့။
       ဒါ သူ႔မွာ စတုတၳ ႏွစ္သိမ့္ရာရရွိတာပါပဲ ။
      ကာလာမတို႔ ၊ ဒီလို ရန္မလိုတဲ့ စိတ္၊ ဒီလို မမုန္းတီး တဲ့ စိတ္၊ ဒီလို မညစ္ညဴးတဲ့စိတ္ သန္႔စင္တဲ့ စိတ္နဲ႔ အရိယာ တပည့္မွာ ဒီ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ ပဲ ႏွစ္သိမ့္ရာေလးပါး ရရွိတယ္ ။
       “ အဲဒီအတိုင္းပါ အရွင္ဘုရား ။ အဲဒီအတိုင္းပါ အလာေကာင္းသူဘုရား ။
…………….. ေကာင္းလွပါရဲ႕ အရွင္ဘုရား ။ ေေကာင္းလွပါရဲ႕၊ ေမွာက္ထားတာကို လွန္လိုက္သလို၊ ဖံုးထားတာကို ဖြင့္ျပလိုက္သလို ၊ မ်က္စိလည္သူကို လမ္းညြန္ျပလိုက္သလို၊ မ်က္စိရွိသူတို႔ကို ျမင္ၾကရေအာင္ အေမွာင္ထုထဲ ဆီမီးခြက္
ယူလာသလို ဒီလို ဒီလို အရွင္ဘုရားက နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ တရားကို ညႊန္ျပခဲ့ေပရဲ႕။ တပည့္ေတာ္တို႔ ျမတ္စြာဘုရားဆီ၊ တရားဆီေရာ၊ ရဟန္းအဖြဲ႕ဆီပါ ကိုးကြယ္ရာရသြားၾကပါတယ္ ။ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔ကို ဥပါသကာမ်ားအျဖစ္ လက္ခံေတာ္မူပါ ။ ကေန႔က စၿပီး သက္ဆံုးတိုင္ ကိုးကြယ္ရာ ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ “ တဲ့ ။ ။

                                                                                အဂၤုတၱရ နိကာယ ၊ ၂၊ ၁၈၉။
             ဗုဒၶ ဓမၼ လက္ေရြးစင္
ေမာင္သာႏုိး ျမန္မာျပန္ က ကူးပါတယ္ ။
 

No comments:

Post a Comment