Saturday, April 4, 2015

အနတၱလကၡဏ သုတ္ ပါဠိ+ ျမန္မာ

     
  

     အနတၱ-လကၡဏ သုတၱ  

( အတၱ မဟုတ္တဲ့ အမွတ္အသား )


ဧ၀ံ ေမ သုတံ ။ ဧကံ သမယံ ဗာရာဏသိယံ ၀ိဟရတိ ဣသိပတေန မိဂဒါေယ ။
ဒီလို ငါ ၾကားဖူးတယ္ ။ တခါေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဗာရာဏသီမွာ ေနေတာ္မူတယ္ ရေသ့ဆင္းတဲ့ ေဘးမဲ့ေတာမွာပ ။

တာတ ေခါ ဘဂ၀ါ ပဥၥ၀ဂၢီေယ ဘိကၡဴ အာမေႏ ၱသိ - “ ဘိကၡေ၀ါ ” တိ ။
အဲဒီတံုးက ျမတ္စြာဘုရားက ငါးဦးအစု ရဟန္းတို႔ကို ေခၚေတာ္မူတယ္ ။ “ ရဟန္း တို႔ ” တဲ့ ။

“ ဘဒေႏ ၱ ” တိ ေတ ဘိကၡဴ ဘဂ၀ေတာ ပစၥေႆာသံု ။ ဘဂ၀ါ ဧတ ဒေ၀ါစ -
 “ အရွင္ဘုရား ” လို႔ အဲဒီရဟန္းေတြက ျမတ္စြာဘုရားကို ျပန္ၾကားၾကတယ္ ။ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလိုမိန္႔တယ္ ။

“ ရူပံ ဘိကၡေ၀ အနတၱာ ။
ရုပ္ဟာ အတၱ မဟုတ္ဘူး ရဟန္းတို႔ ။

ရူပဥၥ ဟိဒံ ဘိကၡေ၀ အတၱာ အဘ၀ိႆ၊ န ယိဒံ ရူပံ အာဗာဓာယ သံ၀ေတၱယ် ၊
ရုပ္သာ အတၱ ဟုတ္ရင္ ရဟန္းတို႔ ရုပ္မွာ နာတာရယ္လို႔ မျဖစ္ေပဘူး ၊

လေဗ ၻထ စရူေပ “ ဧ၀ံ ေမ ရူပံ ေဟာတု ၊ ဧ၀ံ ေမ ရူပံမာ အေဟာသီ ” တိ ။
“ ဒီလုိ ငါ ့မွာ ရုပ္ ျဖစ္ေစ ။ ဒီလို ငါ ့မွာ ရုပ္ မျဖစ္နဲ႕ ” လို႔ ရုပ္မွာ ေျပာလို႔ ရမွာေပါ ့ ။ ”

“ ယသၼာ စ ေခါ ဘိကၡေ၀ ရူပံ အနတၱာ တသၼာ ရူပံ အာဗာဓာယ သံ၀တၱတိ ၊
“ ရုပ္ဟာ အတၱ မဟုတ္လို႔သာ ရဟန္းတို႔ ။ ရုပ္မွာ နာတာ ျဖစ္တယ္ ။

န စ လဗ ၻတိ ရူေပ “ ဧ၀ံ ေမ ရူပံ ေဟာတု ၊ ဧ၀ံ ေမ ရူပံ မာ အေဟာသီ ” တိ ။
ဒီလို ငါ ့ မွာ ရုပ္ျဖစ္ေစ ။ ဒီလို ငါ ့မွာ ရုပ္မျဖစ္နဲ႕ လို႔ ” ရုပ္မွာ ေျပာလို႔ မရတာ ျဖစ္တယ္ ။

“ ေ၀ဒနာ ဘိကၡေ၀ အနတၱာ . . . . . . . . .
ခံစားမူ ေ၀ဒနာ ဟာ အတၱ မဟုတ္ဘူး ရဟန္းတို႔ ။
“ သညာ ဘိကၡေ၀ အနတၱာ . . . . . . . . . မွတ္သားမူ သညာ ဟာ အတၱ မဟုတ္ဘူး ရဟန္းတို႔ ။
“ သခၤါရာ ဘိကၡေ၀ အနတၱာ . . . . . . . . . သခၤါရေတြ(ျပဳျပင္မူေတြ) ဟာ အတၱ မဟုတ္ဘူး ရဟန္းတို႔ ။
“ ၀ိညာဏံ ဘိကၡေ၀ အနတၱာ . . . . . . . . ။
၀ိညာဥ္ ( အသိစိတ္ ) ဟာ အတၱ မဟုတ္ဘူး ရဟန္းတို႔ ။

၀ိညာဏဥၥ ဟိ ဒံ ဘိကၡေ၀ အတၱာ အဘ၀ိႆ ၊ န ယိ ဒံ ၀ိညာဏံ အာဗာဓာယ သံ၀ေတၱယ် ။
၀ိညာဥ္သာ အတၱ ဟုတ္ရင္ ရဟန္းတို႔ ၀ိညာဥ္မွာ နာတာရယ္လို႔ မျဖစ္ေပဘူး ၊

လေဗ ၻထ စ ၀ိညာေဏ “ ဧ၀ံ ေမ ၀ိညာဏံ ေဟာတု ။ ဧ၀ံ ေမ ၀ိညာဏံ မာ အေဟာသီ ”တိ ။
“ ဒီလုိ ငါ ့မွာ ၀ိညာဥ္ ျဖစ္ေစ ။ ဒီလို ငါ ့မွာ ၀ိညာဥ္ မျဖစ္နဲ႕ ” လို႔ ၀ိညာဥ္မွာ ေျပာလို႔ ရမွာေပါ ့ ။ ”

“ ယသၼာ စ ေခါ ဘိကၡေ၀ ၀ိညာဏံ အနတၱာ ။ တသၼာ ရူပံ အာဗာဓာယ သံ၀တၱတိ ၊
“၀ိညာဥ္ဟာ အတၱ မဟုတ္လို႔သာ ရဟန္းတို႔ ။ ၀ိညာဥ္ မွာ နာတာ ျဖစ္တယ္ ။

န စ လဗ ၻတိ ၀ိညာေဏ “ ဧ၀ံ ေမ ၀ိညာဏံ ေဟာတု ၊ ဧ၀ံ ေမ ၀ိညာဏံ မာ အေဟာသီ ” တိ ။
ဒီလို ငါ ့ မွာ ၀ိညာဥ္ ျဖစ္ေစ ။ ဒီလို ငါ ့မွာ ၀ိညာဥ္ မျဖစ္နဲ႕ လို႔ ” ၀ိညာဥ္ မွာ ေျပာလို႔ မရတာ ျဖစ္တယ္ ။

“ တံ ကႎ မညထ ဘိကၡေ၀ ရူပံ နစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါ ” တိ ။
ဒါ ဘယ္လိုထင္ၾကလဲ ရဟန္းတိို႔ ။ ရုပ္ဟာ ၿမဲသလား မၿမဲဘူးလား ။

“ အနိစၥံ ဘေႏ ၱ ။ ”
မၿမဲပါ အရွင္ဘုရား ။

“ ယံ ပနာ နိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါ ” တိ ။
အဲဒီလို မၿမဲတဲ့ဟာ ဆင္းရဲလား ခ်မ္းသာလား ။

“ ဒုကၡံ ဘေႏ ၱ ။ ”
ဆင္းရဲပါ အရွင္ဘုရား ။

“ ယံ ပနာ နိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ - ဓမၼံ၊ ကလႅံ ႏု သမႏုပႆိတံု - “ ဧတံ မမ ၊ ဧေသာ ဟ မသၼိ ၊ ဧေသာ ေမ အတၱာ ” တိ ။
အဲဒီလို မၿမဲတာ ဆင္းရဲတာ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတာကို “ ဒါ ငါ ့ဟာပဲ ၊ ဒါ ငါ ျဖစ္တယ္ ။ ဒါ ငါ ့ အတၱပဲ ”လို႔
ရႈျမင္လို႔ သင့္ေတာ္ ပါ ့မလား ။

“ ေနာ ေဟ တံ ဘေႏ ၱ ” ။
မသင့္ေတာ္ပါ အရွင္ဘုရား ။

“ ေ၀ဒနာ နိစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါ ” တိ . . . . . . .
 “ ခံစားမႈ (ေ၀ဒနာ ) ၿမဲသလား မၿမဲဘူးလား . . . .
“ သညာ နိစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါ ” တိ . . . . . . .
သညာ ၿမဲသလား မၿမဲဘူးလား . . . . . .
“ သခၤါရာ နိစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါ ” တိ . . . . . . .
သခၤါရေတြ ၿမဲသလား မၿမဲဘူးလား . . . . .
“ ၀ိညာဏံ နိစၥံ ၀ါ အနိစၥံ ၀ါ ” တိ . . . . . . .
၀ိညာဥ္ ၿမဲသလား မၿမဲဘူးလား . . . . .
“ အနိစၥံ ဘေႏ ၱ ။ ”
မၿမဲပါ အရွင္ဘုရား ။

“ ယံ ပနာ နိစၥံ ဒုကၡံ ၀ါ တံ သုခံ ၀ါ ” တိ ။
အဲဒီလို မၿမဲတဲ့ဟာ ဆင္းရဲလား ခ်မ္းသာလား ။

“ ဒုကၡံ ဘေႏ ၱ ။ ”
ဆင္းရဲပါ အရွင္ဘုရား ။



 “ ယံပနာ နိစၥံ ဒုကၡံ ၀ိပရိဏာမ - ဓမၼံ ကလႅံ ႏု တံ သမႏုပႆိတံု - “ ဧတံ မမ ၊ ဧေသာ ဟ မသၼိ ၊ ဧေသာ ေမ အတၱာ ” တိ ။
အဲဒီလို မၿမဲတာ ဆင္းရဲတာ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတာကို “ ဒါ ငါ ့ဟာပဲ ၊ ဒါ ငါ ျဖစ္တယ္ ။ ဒါ ငါ ့ အတၱပဲ ”လို႔
ရႈျမင္လို႔ သင့္ေတာ္ ပါ ့မလား ။

“ ေနာ ေဟ တံ ဘေႏ ၱ ” ။
မသင့္ေတာ္ပါ အရွင္ဘုရား ။

“ တသၼာ တိ ဟ ဘိကၡေ၀ ယံ ကိဥၥိ ရူပံ အတီတာ နာဂတ ပစၥဳပၸႏၷံ အဇၥ်တၱံ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ ၾသဠာရိကံ ၀ါ သုခုမံ ၀ါ
ဟီနံ ၀ါ ပဏီတံ ၀ါ ယံ ဒူေရ သႏိ ၱေက၀ါ ၊ သဗၺံ ရူပံ “ ေန တံ မမ၊ ေန ေသာ ဟ မသၼိ၊ န ေမေသာ အတၱာ ” တိ ။
ဧ၀ ေမတံ ယထာ ဘူတံ သမၼပၸညာယ ဒ႒ဗၺံ ။
ဒါ ့ေၾကာင့္ ရုပ္မွန္သမွ် အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္ ၊ အတြင္း ျဖစ္ျဖစ္ အျပင္ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ၾကမ္းၾကမ္း ႏုႏု၊ ယုတ္ယုတ္ျမတ္ျမတ္
ေ၀းေ၀း နီးနီး ၊ ရုပ္ အားလုံး က “ ဒါ ငါ ့ဟာ မဟုတ္ဘူး ၊ ဒါ ငါ မဟုတ္ဘူး ၊ ဒါ ငါ ့အတၱ မဟုတ္ဘူး ” လို႔ ဒီလိုျဖစ္ရွိေနတဲ့
အတိုင္း ပညာမွန္ နဲ႔ ျမင္ရမယ္ ။

“ ယာ ကာစိ ေ၀ဒနာ . . . . . .
ေ၀ဒနာ မွန္သမွ် . . . . . . .
 “ ယာ ကာစိ သညာ . . . . . .
သညာ မွန္သမွ် . . . . . . .
“ ေယ ေကစိ သခၤါရာ . . . . . .
သခါၤရ မွန္သမွ် . . . . . . .
“ ယံ ကဥၥိ ၀ိညာဏံ အတီတာ နာဂတ ပစၥဳပၸႏၷံ အဇၥ်တၱံ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ ၾသဠာရိကံ ၀ါ သုခုမံ ၀ါ
ဟီနံ ၀ါ ပဏီတံ ၀ါ ယံ ဒူေရ သႏိ ၱေက၀ါ ၊ သဗၺံ ၀ိညာဏံ “ ေန တံ မမ၊ ေန ေသာ ဟ မသၼိ၊ န ေမေသာ အတၱာ ” တိ ။
ဧ၀ ေမတံ ယထာ ဘူတံ သမၼပၸညာယ ဒ႒ဗၺံ ။
၀ိညာဥ္မွန္သမွ် အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္ ၊ အတြင္းျဖစ္ အျပင္ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ၾကမ္းၾကမ္း ႏုႏု၊ ယုတ္ယုတ္ျမတ္ျမတ္
ေ၀းေ၀း နီးနီး ၊ ရုပ္ အားလုံး က “ ဒါ ငါ ့ဟာ မဟုတ္ဘူး ၊ ဒါ ငါ မဟုတ္ဘူး ၊ ဒါ ငါ ့အတၱ မဟုတ္ဘူး ” လို႔ ဒီလိုျဖစ္ရွိေနတဲ့
အတိုင္း ပညာမွန္ နဲ႔ ျမင္ရမယ္ ။

“ ဧ၀ံ ပႆံ ဘိကၡေ၀ သုတ၀ါ အရိယ- သာ၀ေကာ ရူပသၼိမၸိ နိဗၺိႏၵတိ ၊ ေ၀ဒနာ ယ ပိ နိဗၺိႏၵိတိ ၊ သညာယ ပိ နိဗၺိႏၵတိ၊
သခၤါေရသု ပိ နိဗၺိႏၵတိ၊ ၀ိညာဏသၼိမၸိ နိဗၺိႏၵိ ၊ နိဗၺႏၵံ ၀ိရဇၨတိ ၊ ၀ိရာဂါ ၀ိမုစၥတိ၊ ၀ိမုတၱသၼႎ “ ၀ိမုတၱ ” မီတိ ဉာဏံေဟာတိ ။
ဒီလိုျမင္တဲ့ အခါ ရဟန္းတို႔ ၊ သင္ၾကားထားတဲ့ အရိယာ တပည့္ဟာ ရုပ္မွာလည္း ၿငီးေငြ႔တယ္ ၊ ေ၀ဒနာမွာလည္းၿငီးေငြ႔တယ္ သညာမွာလည္း ၿငီးေငြ႔တယ္ ။ သခၤါရ မွာလည္း ၿငီးေငြ႔တယ္ ။ ၀ိညာဥ္ မွာလည္း ၿငီးေငြ႔တယ္၊ ၿငီးေငြ႔ေတာ့ တပ္မႈ ကင္းတယ္ ၊
တပ္မႈ ကင္းေတာ့ လြတ္ေျမာက္တယ္၊ လြတ္ေျမာက္ေတာ့ “ ဒါ လြတ္ေျမာက္တာပဲ ” လို႔ အသိျဖစ္ေပၚတယ္ ။

“ ခီဏာ ဇာတိ ၊ ၀ုသိတံ ျဗဟၼစရိယံ၊ ကတံ ကရဏီယံ ၊ နာ ပရံ ဣတၳတၱာယာ “ တိ ပဇာနာတီ” တိ ။
ကုန္ခမ္းၿပီ၊ ေမြးဖြားျခင္း၊ က်င့္ၿပီးၿပီ၊ ျမတ္တဲ့ အက်င့္၊ ျပဳၿပီးၿပီ ျပဳသင့္တာ ။ ဒီအျဖစ္အျပင္ အျခား အျဖစ္ မရွိေတာ့ၿပီ လို႔ သိသြားတယ္ “ တဲ့ ။

ဣဒ မေ၀ါစ ဘဂ၀ါ ၊ အတၱမနာ ပဥၥ၀ဂၢိယာ ဘိကၡဴ ဘဂ၀ေတာ ဘာသိတံ အဘိနႏၵံဳ ၊။
ဒီလို မိန္႔ေတာ္မူရဲ႕ ျမတ္စြာဘုရား ၊ ၾကည္ႏူးကာ ငါးဦး အစု ရဟန္းတို႔က ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတာကို ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကတယ္။

ဣမသၼႎ စ ပန ေ၀ယ်ာကရဏသၼႎ ဘညမာေန ပဥၥ၀ဂၢိယာနံ ဘိကၡဴနံ အနုပါဒါယ အာသေ၀ဟိ စိတၱာနိ ၀ိမုစၥႎသူ တိ ။
ဒီေဟာေျပာခ်က္ ေဟာစဥ္ ငါးဦးအစုရဟန္းတို႔မွာ စြဲလမ္းမႈမရွိ အာသ၀ေတြကေန စိတ္ေတြ လြတ္ေျမာက္ကုန္ၾကတယ္ ။

သံယုတၱနိကာယ ။ ခႏၶ၀ဂၢသံယုတၱ ၆ ၊ ၇ ။
၀ိနယ ပိဋက ။ မဟာ၀ဂၢ ၆ ။
ေမာင္သာႏုိး ျမန္မာျပန္ပါတယ္ ။

No comments:

Post a Comment